Вплив кольорів на поведінку

0.0/5
Поділіться записом з іншими
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Вплив кольорів на поведінку
Навігація за статтею

На чому ви зосередитеся насамперед? Швидше за все, Ваш погляд буде залучений до яскравих вітрин або повз людей, які яскраво виражають свою зовнішність. Квіти мають один ефект: вони привертають увагу.

Кольори можуть бути потужним візуальним орієнтиром для вашої уваги. Не дивно, що компанії виділяють спеціальні пропозиції чи знижки за допомогою кольорів. А на веб-сайті кольори можуть сприяти підвищенню зручності використання.

Наш мозок так влаштований, щоб звертати увагу на об’єкти, які мають контрастний колір, порівняно з навколишнім середовищем. Кольори – зрозуміло, цінний маркетинговий інструмент.

Але все ж таки, як можна використовувати вплив кольору на поведінку?

Погляд художника

«Замість того, щоб намагатися відтворити точно те, що я бачу перед собою, я більш довільно використовую колір, щоб виразити себе більш переконливо” – говорив Вінсент Ван Гог.

Художники відкрили силу кольору та століттями вивчали, що він робить із глядачем. У період, коли художники зосередилися на пробудженні емоцій, кольори використовувалися їх основних емоційних асоціацій.

Кінопродюсери також люблять викликати настрій та емоції за допомогою кольорів.

Кольори та його емоційні асоціації сягають наше культурне виховання. Вони різняться між культурами. Англійською «Ви зелений від заздрощів», німецькою – жовті. Фіолетовий колір часто асоціюється з багатством, королівською владою та благородством. Однак у Таїланді та Бразилії фіолетовий – це колір жалоби.

З іншого боку, всередині культури може бути відмінності залежно від ситуації. Червоний колір може позначати романтику, пристрасть, насильство чи несправедливість під час футбольного матчу (червона картка).

Кольори у пробці

Багато культурах червоний колір означає небезпека. Дорожні знаки, що вимагають негайної уваги та реакції, зазвичай червоного кольору. Це добрий вибір, тому що колір впливає на поведінку.

З погляду нейробіології зробити їх червоними – мудрий вибір. У нашому мозку більшість клітин, які відповідають за колірний зір, пристосовані реагувати на червоний колір. Тому червоний більше привертає увагу. Таким чином ми швидше реагуємо на червоний сигнал.

Кольори впливають на наш смак

Чи знаєте ви, що харчовий барвник може посилити апетит та вплинути на смак? Апельсин, як відомо, підвищує апетит, його часто використовують для упаковки продуктів та у ресторанах швидкого харчування.

Синій – викликає огиду та втрату апетиту, тому що (яскраво) синього кольору немає натуральних продуктів. З цими факторами наш організм може вплинути на вибір їжі або напою.

Наприклад, Nestle нещодавно випустила у Європі шоколадну плитку KitKat зі смаком зеленого чаю Matcha. Зелений колір зазвичай не асоціюється з шоколадом, десертом та солодощами. Натомість, якщо (молочний) продукт став зеленим, це означає, що він зіпсувався. Отже, ця колірна асоціація може завадити деяким європейцям спробувати та насолодитися цією версією плитки шоколаду.

Колір одягу впливає на те, як ми сприймаємо людей

Часто чорний колір пов’язували з владою, силою та авторитетом. Уявіть чорну мантію лікаря (інтелектуальна сила) або чорний пояс з карате (фізична та розумова сила).

Зворотний дзвінок

    Проте спортивні команди з чорною формою одержують більше штрафів, а гравці асоціюються з такими негативними якостями, як агресія.

    Колір впливає на сприйняття температури

    Тепло вам чи холодно залежить від колірного тону вашого приміщення. У кімнаті, пофарбованій у теплі кольори, температура буде вищою, ніж у кімнаті холодних кольорів.

    Якщо ви думаєте про пов’язані з температурою асоціації з цими кольорами, це не дивно. Синій символізує: зима, лід, вода, свіжість, дощ, вітер. А ваші губи синіють, коли вам холодно. Теплі кольори, такі як червоний або жовтий, створюють у вашій голові образи, такі як вогонь, сонце та літо. Не дарма ж називають «теплі» та «холодні» кольори.

    Кольори впливають на наші рішення

    Колір продукту може вплинути на покупця. Кольори викликають у людей емоції. Ефект кольору часто проявляється через емоції.

    При прийнятті рішення наш мозок багато в чому покладається на емоції та почуття. Таким чином, може знадобитися інформація про те, які емоції вашої цільової аудиторії асоціюються з яким кольором. В результаті ви зможете викликати саме почуття, які хочете.

    Використання теплих кольорів у кампаніях або логотипі зазвичай викликає довіру та позитивне ставлення до вашого бренду. Як наслідок, це призводить до лояльності та збільшує придбання.

    Колір бренду також впливає на ваших співробітників. Одне дослідження показало, що червоний колір у логотипі змушує співробітників працювати старанніше.

    Кольори впливають на нашу продуктивність

    В іншому дослідженні оцінювався вплив кольорів на продуктивність. Студенти, яким доводилося чекати в кімнаті, пофарбованій у червоний колір, перед складанням іспиту, показали значно нижчі результати. Дослідник припустив, що це може бути пов’язане з тим, що червоний колір асоціюється з небезпекою та невдачею (помилки на іспитах зазвичай відзначаються червоним).

    Та ж картина погіршення працездатності, викликана буквально побаченим червоним, присутня у спортивних іграх та змаганнях. Команди, які змагалися із супротивниками у червоній формі, програвали частіше, ніж коли ті були у синій формі.

    Теплі кольори, такі як червоний і помаранчевий, швидше за все активують режим виживання, збільшуючи швидкість і силу, але знижуючи терпіння і креативність.

    Холодні кольори, такі як синій, мають протилежний заспокійливий ефект. Вони розслаблюють та сприяють творчості.

    Кольори впливають на нас фізіологічно

    Колір впливає не тільки на наш психологічний та емоційний стан, а й на наше тіло. Відповідно до психологічної підготовки до небезпеки, червоний, як відомо, підвищує фізіологічну активність. Він активує нашу нервову систему і, таким чином, збільшує частоту серцевих скорочень та кількість адреналіну, що циркулює у нашому кровотоку. Така реакція «бий або біжи» дозволяє нам реагувати швидше.

    Крім того, раніше згаданий розслаблюючий ефект холодних кольорів, таких як синій та зелений, призводить до фізіологічних змін. Вони заспокоюють організм, наприклад, зменшують дихання та знижують артеріальний тиск. Тому лікарі часто одягаються у зелене чи синє.

    Сила квітів іде ще далі. Колір медичного препарату, схоже, впливає його ефективність. Червоні, жовті та помаранчеві таблетки мають стимулюючу дію; синій, зелений та фіолетовий з розслаблюючими ефектами.

    В одному дослідженні вивчався вплив кольору на ефект плацебо. Усі учасники вважали, що їм давали стимулюючі препарати, хоча вони отримували плацебо. Одна група отримала таблетки теплого кольору, а інша група – таблетки холодного кольору. Результати показали, що ефект плацебо був сильнішим у людей, які отримували таблетки теплих квітів, ніж у тих, хто приймав таблетки холодних квітів.

    *Плацебо – речовина без явних лікувальних властивостей, що використовується для імітації лікарського засобу у дослідженнях. Ефект плацебо називають поліпшення самопочуття людини завдяки тому, що він вірить у ефективність певного впливу.

    Що потрібно пам’ятати про квіти

    Кольори, якщо вони вибрані з розумом, можуть мати значний вплив. Колір може впливати на те, наскільки щось запам’ятовується, звертати увагу, викликати емоції і навіть впливати на рухову функцію та працездатність. Потрібно пам’ятати, що ці ефекти можуть відрізнятися залежно від культури та контексту.

    Невелика «їжа» для роздумів на закінчення: колір пов’язаний не тільки з тим, що ми бачимо. У нашій свідомості певні смаки, запахи та звуки представлені у певних кольорах.

    Чим ви послідовніше, тим сильніший емоційний і фізіологічний вплив кольору на поведінку.

    Сподобалася стаття? Поділіться з іншими
    Share on facebook
    Facebook
    Share on telegram
    Telegram
    Share on whatsapp
    WhatsApp
    Share on twitter
    Twitter

    {{ reviewsLength }} Review

    {{ reviewsLength }} Reviews

    {{ options.labels.newReviewButton }}
    {{ canReviewMessage }}

    Підписуйтесь на нас

    Схожі статті

    Контакти

    м. Теремки, Новосілки, вул. Либідська, 2
    Консультація 24/7

      Підписуйтесь на наші соціальні мережі

      Ми на відстані телефонного дзвінка

      Консультація 24/7

      Напишіть нам у месенджер
      Підписуйтесь на наші соціальні мережі